all opinions can be insulted

جامعه نرم‌افزار آزاد ایران: علیرضا حیاتی را بهتر بشناسید

مقدمه

هر انسانی دچار بیماری‌ها و ناملایمات رفتاری می‌گردد. بر والدین و نزدیکان و دوستان هر شخص فرض است تا بخاطر علاقه و احساس مسئولیتی که در قبال آن شخص می‌کنند، معضلات امروزی و دیروزی او را بشناسند، به یکدیگر بگویند، و برای درمان یا اصلاح یا جلوگیری از تکرار آن چاره بیندیشند. ستایش‌ها و تعریف و تمجیدهای بیجا و نادیده گرفتن و پنهان کردن بیماری‌ها و رفتارهای ناصحیح، نشانه علاقه و احساس مسئولیت در قبال عزیزان نیست، بلکه موجب تشدید بیماری و عواقب مخرب آن و نشانه بی‌علاقگی و بی‌مسئولیتی توأم با ظاهرسازی است.

جوامع و کشورها نیز از انسان‌ها تشکیل می‌شوند و مانند آنان دچار بیماری‌های اجتماعی و ناملایمات رفتاری می‌گردند. بر دلسوزان و میهن‌دوستان هر کشوری فرض است تا بخاطر علاقه و احساس مسئولیتی که در قبال آن کشور می‌کنند، معضلات امروزی و دیروزی آنرا بشناسند، به یکدیگر بگویند، و برای درمان یا اصلاح یا جلوگیری از تکرار آن چاره بیندیشند. ستایش‌ها و تعریف و تمجیدهای بیجا و نادیده گرفتن و پنهان کردن بیماری‌ها و عملکردهای ناصحیح، نشانه علاقه و احساس مسئولیت در قبال مردم و وطن‌دوستی نیست، بلکه موجب تشدید بیماری و عواقب مخرب آن و نشانه بی‌علاقگی و بی‌مسئولیتی تؤام با ظاهرسازی است.

علیرضا حیاتی

با ذات واقعی یکی از سیاهی‌لشگران جامعه دروغین آزادی نرم‌افزار بیشتر آشنا شوید

مخاطبین عزیزم، الخصوص طرفداران جنبش نرم‌افزار آزاد، آنچه را که می‌بایست به اطلاع شما عزیزان برسانم، متاسفانه بدلیل گستردگی، پراکندگی و از همه مهم‌تر بخاطر درهم تنیدگی مباحث و مسائلی که تا امروز به وقوع پیوسته‌اند، ناچاراً مجبورم محتوای این مطلب را بطور خلاصه‌‌وار و بصورت قدم به قدم بیان نمایم.

از آنجایی که هدف از انتشار این محتوا روشنگری و بیان حقیقت است، از شما خواهشمندم در هر کجا که احساس نمودید مباحث مطرح شده گنگ و غیر شفاف است یا دارای ابهام هستند، لطفا در بخش کامنت اینگونه موارد را به بنده متذکر شوید تا بتوانم در اسرع وقت اقدام به بازنگری و تکمیل محتوای این مطلب بنمایم.

قدم اول:

اعم مستنداتی که در این مطلب منتشر می‌گردد، مرتبط به یک گفتگوی خصوصی بین من و علی‌رضا حیاتی در تلگرام است. شوربختانه از آنجایی که دیگر لازم نمی‌دانستم برای این شخص مریض هیچ احترام و ارزشی قائل شوم! و در راستای شفاف‌سازی هرچه بیشتر کل محتوای این گفتگو را بصورت کامل آرشیو کرده و در اینجا منتشر کردم. به همین خاطر پیشنهاد می‌کنم که در همین ابتدا یک نگاهی به این گفتگو بیندازید!

قدم دوم: کودتا بر علیه جامعه نرم‌افزار آزاد

از آنجایی که این احتمال وجود دارد خیلی از مخاطبین عزیز از ماجرای کودتا و مصادره جامعه نرم‌افزار آزاد سر قضیه تاسیس «انجمن نرم‌افزارهای آزاد و متن‌باز» بی‌اطلاع باشند و یا حتی از خیلی جزییات آن بی‌خبر باشند. به همین خاطر دیدم بهتر است در این قدم، ابتدا بیاییم یکایک روایت‌های مختلفی که پیرامون این موضوع وجود دارند را یکبار دیگر مورد مطالعه قرار بدیم تا اینگونه بتوانیم از ابعاد مختلف، نسبت به این موضوع آگاهی کاملی پیدا نماییم. چون بری کشف حقیقت و قضاوت کردن حتما به این آگاهی نیازمندیم.

93 jadi presence in the meeting floss
جادی همیشه در ظاهر با نظام مشکل داشته، ولی گویا در پشته صحنه شراکت‌هایی برقرار بوده 🙂

به روایت‌های مصطفی آهنگرها: در تاریخ ۲۳ تیر ۹۹، پس از اصرارها و انکارها و تحریم‌ها و توهین‌ها، هیات مدیره جدید «انجمن نرم‌افزارهای آزاد/متن‌باز» در مجمع عمومی این انجمن انتخاب شد. در حالی که نهایت تلاش‌ها برای حضور حداکثری جامعه نرم‌افزار‌آزاد در آن و شفافیت در خصوص عضویت، رای‌گیری و روند برگزاری مجمع صورت گرفت، مخالفت‌ها و فشارهای زیادی به افراد مدافع حضور و فعالیت در این انجمن به وقوع پیوست.

floss kodeta1
98 love foss
93 start bonyad
99 flossir kodeta
مصطفی آهنگرها به این اعمال خودش و دوستانش می‌گوید شفافیت!
95 join mci ir
👆خوب به گفته‌های دانیال بهزادی دقت گنید👆

این فشارها تا جایی شدت گرفتند که سه تن از اعضای هیات مدیره جدید و بازرس علی‌البدل آن که بر آمده از جامعه نرم‌افزار آزاد بودند، روز بعد از انتخابات تصمیم به استعفا گرفتند[+]. اما تیر خلاص، عریضه‌ای[+] بود که متاسفانه با حمایت چهره‌های شاخص همراه و در نهایت به امضای بیش از ۴۰۰ نفر رسید[+].

واما دو روایت جدید، شیرین و باحال

خب تا اینجا شما با روایت‌های مختلفی که وجود داشتند بخوبی آشنا شدید. اما دو روایت دیگر هم وجود دارند که از بقیه روایت‌های بسیار جالب‌ترند. روایت اول مربوط است به یک اقرار یا شاید اعتراف صوتی از محمدرضا حقیری که در این فایل صوتی این شخص به صراحت تمام، صحبت از کلاهبرداری از دولت و ملت می‌کند. در ویدیو زیر می‌توانید این اعتراف شیرین محمدرضا حقیری را از زبان خودش بشنوید:

و اما روایت دوم، روایتی است کاملا جدید و جذاب (حداقل برای من) که در تاریخ ۲۰ شهریور ۱۴۰۰ و در گروه تلگرام هواداران آزادی نرم‌افزار(جنبش جعلی) توسط دانیال بهزادی مطرح می‌شود:

من از تک‌تک اون افراد ممنونم که خودشون رو سپر بلا کردن. شب قبلش هم بهشون گفتم که این راهی که می‌ریم، تهش فحش خوردنه فقط. اگه فکر می‌کنید اون‌قدر از خود گذشتگی دارید برای اجتماع، بیاید وسط. که اومدن. ولی خودم هم فکر نمی‌کردم فشار حکومتی این‌قدر سنگین باشه.
دیگه وقتی زنگ‌های بدون شماره می‌خورد بهشون و خانواده‌شون رو تهدید می‌کردن، گفتم هرکاری رو بکنید که صدمه نبینید. که خروجیش شد اون استعفا.

منبع: آرشیو گروه هواداران آزادی نرم‌افزار

در واقع دانیال بهزادی در پاسخ به مطالبات شخصی این ادعا را مطرح می‌کند که آن گروه از اعضای هیئت مدیره انجمن مذکور یعنی آقایان احمد حقیقی، دانیال بهزادی، محمدرضا حقیری قزوینی و خانم الهام حصارکی که طی این بیانیه استعفای خود را اعلام کردند، در حقیقت آنها را مجبور به اینکار کرده بودند😱.

اتفاقاً اون افراد، مستقیم تو دام نیروهای امنیتی حکومت افتادن و تو زمین اون‌ها بازی کردن! یکی از افرادی که شروعش کرد و به آتیشش هیزم می‌ریخت، کسیه که ما الآن می‌دونیم خبرچین اطلاعاتیه!

منبع: آرشیو گروه هواداران آزادی نرم‌افزار

بر اساس گفته‌های دانیال بهزادی این افراد از طرف نیروهای امنیتی گویا شدیدا تحت فشار قرار می‌گیرند. چرا که او صحبت از یکسری تماس‌های بدون شماره‌ای می‌کند که خودشان و خانواده‌هایشان را تهدید می‌کردند. اما از همه باحال‌تر و جذاب‌تر این نکته است که او نیز همچون من معتقد است که تمامی این اتفاقات در اصل زیر سر یکسری مخبر و خبرچین اطلاعاتی است.

am5
who is mokhber
🐱‍👤این هم یک روایت از من بر اساس اقرارهای مکتوب دانیال بهزادی 🐱‍👤

و این نکته بسیار مهمی است که ما طرفداران نرم‌افزار آزاد باید هرچه سریعتر این آدم‌فروشان را کشف کنیم و آنها را به دیگران معرفی کنیم تا بیشتر از این این انسان‌های خبیث برای سایر افراد جامعه دردسری ایجاد نکنند.

البته زیاد جای نگرانی وجود ندارد، چون دانیال بهزادی و مصطفی آهنگرها بخوبی این خائنین را شناسایی کردند و من هم قرار است بزودی آنها را به یک مناظره زنده دعوت نمایم تا با ارائه مستنداتی محکم به این دوستان کمک کنم که بتوانند بدون خطری اسامی این آدم‌فروشان را بصورت عمومی به زبان بیاورند و حسن نیت خودشان را مجددا به جامعه اثبات نمایند.

قدم سوم: من از ابتدا سیاهی‌لشگر بودم😁

خب خب خب! دیگه وقتش رسیده که بریم سر اصل موضوع این پست. یعنی در خدمت جناب آقای علیرضا حیاتی باشیم تا از زبان خودشون بشنویم، که ایشان در ماجرای انتخابات انجمن نرم‌افزار آزاد دقیقا چه نقشی را برعهده داشتند و چرا و به درخواست چه کسی یا کسانی حاضر به انجام این کار شده‌اند؟!

حالا که اعترافات این انگل مریض و سیاهی‌لشگر تیم کودتاچی انجمن نرم‌افزارهای آزاد و متن‌باز رو از زبان خودش شنیدید، بد نیست یک نگاهی هم به رزومه تخصصی فعالیت‌های این انگل بی‌اندازیم تا ببینیم واقعا این شخص با چه سابقه‌ای امکان حضور در انتخابات هیئت مدیره انجمن پیدا کرده است:

رزومه تخصصی
یک سیاهی‌لشگر آدم فروش:

نام: علی‌رضا حیاتی
نام کاربری: arh
رایانامه: [email protected]
تارنما: alirezahayati.com

فعال اجتماعی و مدافع حریم خصوصی و نرم‌افزار آزاد. عضو سابق سفیران مدافع فدورا (Fedora Advocates) به عنوان همراه و فعال مستقل و آزاد فعلی. توسعه‌دهنده فرهنگ آزاد به شکل‌های غیرفنی. مشارکت‌کننده به شکل‌های مختلف در پروژه‌هایی نظیر :

  • Open Street Map (اصلاح‌گر محلی)
  • VLC (همفکر)
  • GPGTools (مدیر ترجمه فارسی)
  • Crabgrass (توسعه بخش فارسی)
  • Riseup Labs (همفکر و آزمونگر)
  • Autistici/Inventati Serve (آزمونگر)

مخزن Crabgrass
نمایه GPGTools
برنامه Fedora Advocate
نمونه فعالیت مستقل

و به شکل عمومی در توسعه دانش و دسترسی به نرم‌افزارهای آزاد و مطابق با حریم خصوصی.


  1. نگاهی به اینجا بیندازید تا از نزدیک خودتان مشاهده کنیدکه این جاهل متخصص چگونه با چند خط ترجمه و تنها یک کامیت، در بخش توسعه فارسی پروژه Crabgrass مشارکت داشته‌اند.
  2. یک مدیر ترجمه فارسی پروژه GPGTools باید در سرویس transifex یک پروفایل همچون پروفایل من داشته باشد. اما یک جاهل جاعل عوام‌فریب بجای اینکه به پروفایلش لینک بدهد! میاد به نمایه GPGTools لینک می‌دهد تا شما ببینید این پروژه دارد به زبان فارسی ترجمه می‌شود و مدیرش ترجمه فارسی آنهم حتما علیرضا حیاتی است.
  3. حتما یک نگاهی هم به این نمونه فعالیت مستقل این شخص بیندازید😁. شاید باورتان نشه! ولی این متخصص هنگامی که داشت رزومه تخصصی خودش را در تاپیک «بارگذاری مدارک برای پیوستن به اعضای مؤثّر» در تالار گفتگوی انجمن نرم‌افزارهای آزاد و متن‌باز خدا بیامرز(بعد از مدتی یهو حذف شد) بعنوان یک عضو کارکشته و موثر جامعه نرم‌افزار آزاد ایران درج می‌کرد، قشنگ یک ماه قبلش تازه یک اکانت در سرویس codeberg.org ساخته بود و چندتا مخزن پرت و پلا هم آره…! اصن بد نیست خودتان یک مقایسه بین این و این انجام بدید🤢.

امیدوارم از رزومه تخصصی استاد حیاتی خوشتان آمده باشد. حالا نوبتی هم که باشه نوبت اینه که بشینیم پای صحبت‌های گمراه کننده دو تن از سیاهی‌لشگر‌های این کودتا یعنی آقایان علیرضا حیاتی و سینا عقیقی و ببینیم این انسان‌های مریض چگونه داشتند در یکی از جلسات ایلام‌لاگ پیرامون همین موضوع عوام‌فریبی می‌کردند«

قدم چهارم: پایان رسالت استان طوفان

و آخرین حرف‌هایی که می‌بایست به این انگل مریض می‌زدم رو ترجیح دادم در این ویدیو بصورت عمومی مطرح کنم تا شاید بدین طریق و با نشان دادن چهره و ذات واقعی این شخص، جلوی گول خوردن افراد بیشتری را بگیریم.

لینک کوتاه این صفحه: https://toofan.soozanchi.ir/xkmn

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *