اعماق ویراستی: قسمت اول-دو پرسش از مهدی انجیدنی/api ویراستی؟!

قدم اول: ویراستی چیست؟

احتمالا می‌بایست تا امروز بارها و بارها اسم شبکه اجتماعی ایکس یا همان توییتر سابق به گوش‌تان خورده باشد و یا حتی الان جزو یکی از اعضای این شبکه اجتماعی باشد. شبکه اجتماعی ویراستی هم نسخه داخلی و بومی شده همین پلتفرم است:

قدم دوم: با موسس و مدیرعامل ویراستی آشنا شوید

موسس و مدیرعامل شبکه اجتماعی بومی و ایرانی‌ساخت ویراستی، یعنی جناب آقای مهندس مهدی انجیدنی، در پروفایل ویراستی‌اش، خودش را این گونه معرفی کرده است:

قدم سوم: دو سوال از محضر جناب آقای مهدی انجیدنی

جناب آقای مهدی انجیدنی، احیانا اگر به خاطر داشته باشید، چندی پیش در سفری که بهمراه جناب آقای دکتر عیسی زارع‌پور وزیر قطع ارتباطات ایران با دنیا، به روسیه داشتید، در کانال شخصی خود در پستی چنین اظهاراتی را بیان نموده بودید:

شبکه اجتماعی VK روسیه، اکثر زیرساخت‌ها و زیرسیستم‌هایش تولید برندهای اروپایی و آمریکایی است.از زیرساخت ذخیره سازی ابری گرفته تا زیرساخت‌های تماس صوتی و تصویری و هسته پیام رسانی. اکنون با تحریم شدن روسیه، تا چند ماه دیگه که لایسنس‌ سالانه نرم افزارها و زیرساخت‌هایی که خریده اند، تمام بشه، دچار مشکلات مهمی خواهند شد.
در جلسه‌ای که با مدیران ارشد VK داشتیم، پیشنهاد شد تا طی یک تفاهم نامه در جهت انتقال تکنولوژی و فروش زیرساخت‌های نرم افزاری کاملا بومی و ابری گپ به VK ، همکاری دو مجموعه آغاز بشه. ماشالله به جوانان متخصص ایرانی که بدون وابستگی به غرب همه زیرساخت‌های مورد نیاز خودشون را داخلی و کاملا بومی تولید می‌کنند.

و در پست دیگری نیز چنین بیان داشتید که:

چند پیام رسان بزرگ روسیه این روزها شرایط حادی برای تامین زیرساخت‌های فناوری شون دارند. زیرا این پیام‌رسان‌ها، تقریبا ۸۰٪ از کل پروژه‌شان زیرساخت‌های آماده‌ای است که به صورت لایسنس‌های سالانه از شرکت‌های آمریکایی و اروپایی خریداری می کردند و اکنون آنها روسیه را تحریم کرده اند.
ما در جلساتی که با آنها داشتیم ضمن ارائه محصولات و فناوری‌های بومی گپ ، اعلام آمادگی کردیم، بخشی از زیرساخت‌های نرم‌افزاری حیاتی آنها را تامین کنیم و برای خدمات نگهداری زیرساخت در کنار آنها باشیم. محصولات زیرساختی ما از نظر فنی و سطح فناوری کاملا مورد تایید مدیران فنی این شرکت‌های قرار گرفت.

با وجود اینکه شرایط بحرانی از نظر زیرساخت دارند اما دو شرط برای این کار اعلام کردند:
۱- اینکه محصولات ما بتواند تایید امنیت از نهاد‌های حاکمیتی روسیه را دریافت نماید.
۲- شرکت ما در روسیه دفتر فعال و نماینده تام الاختیار پاسخگو داشته باشد.😋(این انتظارات‌شون چقدر شبیه به انتظارات حکمرانان داخلی خودمونه!)

هر دو شرط در واقع برای اطمینان از امنیت کلان‌داده‌های کاربران روسی و جز استانداردهای بین المللی در حوزه ارتباطات است. به امید خدا در حال پیگیری موضوع هستیم.

نکات قابل تامل:

🔸 وضعیت امنیت کلان‌داده‌های کاربران ایرانی در پلتفرم‌های خارجی را با سایر کشورهای جهان مقایسه کنید !!!
🔸 چقدر ما بر زیرساخت‌هایی که داده‌های کاربران ایرانی را نگهداری می کنند، نظارت داریم و از امنیت کلا‌ن‌داده‌های کشور اطمینان داریم
🔸 پلتفرم‌های خارجی که حاکم دنیای مجازی کشور ما هستند، چقدر در کشور ما دارای نماینده تام الاختیار و پاسخگو هستند؟!

جناب آقای مهندسی انجیدنی؛

اینجانب دقیقا پیرامون همین نکات قابل تاملی که شما بدان‌ها اشاره کردید، از جنابعالی چند سوال دارم که آنها را بهمراه توضیحات و جزییات لازم در ویدیو زیر مطرح کرده‌ام تا بتوانم آن را بدست شما برسانم.

به همین خاطر از شما انتظار می‌رود، بعنوان کسی که خودش دغدغه امنیت کلان‌داده‌های کاربران ایرانی را دارد و از قضا دستی هم در آتش دارند، به این سوالات پاسخی شفاف، منطقی و بر اساس واقعیات امروز جامعه(یعنی انتظارات حکمرانان فضای مجازی ایران) بدهید🙏.

جهت مطالعه: مستندات مورد استفاده در ویدیوی بالا!

لینک کوتاه این صفحه: https://toofan.soozanchi.ir/97bn

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *